سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت فروشگاه اینترنتی

آموزش صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی

درست مثل ساختن یک فروشگاه فیزیکی(کسب و کار سنتی)، ساخت وب سایت فروشگاهی هم مراحل خاص خودش رو داره که باید به ترتیب اونارو اجرا کنید. در طی مراحل ساخت فروشگاه آنلاین باید به این موضوع اهمیت بدین، چرا که در نتیجه نهایی کار شما تأثیر بسیار زیادی میزاره. به همین دلیل برای درک بهتر موضوع و تفهیم ساده‌تر ساخت سایت فروشگاهی، سعی می‌کنم به صورت همزمان که آموزشش رو توضیح میدم به ایجاد ارتباط با یک فروشگاه سنتی هم بپردازم.

 

گام اول: انتخاب محل مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی

وقتی قصد ساخت یک فروشگاه فیزیکی در نقطه‌ای از شهر داریم، قبل از هر کاری به دنبال محلی می‌گردیم که بیشترین تردد رو داشته باشه و نسبت به محصولی که میفروشیم، افراد مختلف به راحتی و در نزدیک‌ترین مکان در دسترس ما باشند. بنابراین سعی داریم که مکانی که انتخاب می‌کنیم ویژگی‌های زیر را دارا باشد.

  • جمعیت‌شناسی و آشنایی با فرهنگ خرید افراد محل
  • مسیر پیاده‌روی
  • دسترسی پذیری و دارای محل پارک مناسب
  • وجود شرایط رقابتی با سایر فروشگاه‌ها
  • مجاورت با فروشگاه‌های مرتبط و وابسته
  • و…

در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هم باید همین روند را دنبال کنیم و بر اساس شرایط موجود بهترین انتخاب رو داشته باشیم. گام اول انتخاب ‌هاست و فضای میزبانی(Host) مناسب هست. انتخاب هاست مناسب از این جهت اهمیت داره که سرعت لود سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده، امنیت وب سایت، پاسخگویی و پشتیبانی، قابلیت ساپورت کردن از بازدید بالای سایت و سایر موارد مرتبط با فروشگاه آنلاین در این زمینه تامین بکنه.

معمولا شرکت‌هایی که در حوزه ارائه ‌هاست فعالیت دارند، به مشتریاشون توصیه می‌کنند که در ابتدای کار از فضای کمتری استفاده کنند تا هزینه کمتری براشون داشته باشه. اما به مرور زمان و با افزایش تعداد مراجعه کنندگان به فروشگاه اینترنتی و حجم اطلاعات، محصولات و داده‌های سایت، به فضای میزبانی بیشتری نیاز پیدا می‌کنیم که مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای ارتقا هاست خواهیم بود.